BMX Cross világbajnokság Baku (Azerbajdzsán) Napló 7.
2018.06.07. Csütörtök Egyre melegebb lesz, gyorsul a versenyzők tempója, hiszen idősebbek következtek és Hál 'Istenek lassul a biztonsági őrök figyelme. Árnyékba húzódnak, Én pedig a napos oldalon közlekedem. Nem ellenőriznek olyan akkurátusan, mint korábban. Minden kerítéslyukat megtaláltam már, hogy rövidítsem az utamat a besoroló, a csapatsátor vagy a csapatvezetői lelátó között. Az idősebb challenge kategóriában Vincze Gergely és Buday Ádám állt rajthoz. A program, hasonló a többi napokhoz: 5.52-kor ébresztő 7.15-kor BMX pálya, 8.30 edzés, 9.30 verseny.
Vincze kezdett először, bátran, ügyesen kerékpározott. A selejtező futamokból 2., 3., 2., hellyel a legjobb 32 versenyző közé jutott. Buday Ádám nem talált magára, bár mentségére legyen mondva, több hónapot kihagyott egy balesett miatt, ráadásul, szintén belekeveredett egy bukásba és az egyik kanyarban az SPD pedálja is kikapcsolt.
De a BMX Cross ilyen!
Egyébként Európában az SPD pedálok használata 13 éves korosztály alatt tilos. A vb.-én viszont engedélyezett. Érdekes látvány, amikor a kicsi gyerekek topognak a rajdombon felfelé ezekben a cipőkben.
Vincze a legjobb 16 közé kerülésért küzdhetett. Nem rajtolt jól, ráadásul a pályát elválasztó "szivacskígyóban" elakadt és lesodródott a pályáról, Vissza tudott ugyan menni, de hatodikként ért célba. Nem került tovább.
Délután négytől kezdődtek az elite férfiak edzései és természetesen maradtunk. Ók a leggyorsabbak és tanulni lehet, hogy egy-egy akadályon hogyan haladnak át. Bujáki Bence is ebben a csoportban versenyez.
Késő este a nagy szél miatt az elite lányok számára már nem engedélyezték az edzést. A szél, különösen, ha oldalról érkezik, nagy bajt tud okozni. A levegőben lévő versenyzőt adott esetben kibillenti az egyensúlyából és a landolás nem biztos, hogy megfelelő lesz.
Oroszországban, Saranksban voltam pár éve egy nemzetközi versenyen, mint főbíró és ugyancsak erős szél volt a futamok alkalmával. A nyolcméteres indítódomb tetején, az első akadályon, valamint az első kanyarban szélmérőt használtunk és az erősség függvényében indultak csak a versenyzők.